Zapraszam do oglądania i komentowania. Spodobała Ci się moja praca? Chcesz zamówić? Napisz do mnie: bezsennameg@gmail.com

piątek, 10 października 2014

DIY farba tablicowa

Już od dawna korciło mnie, żeby kupić farbę tablicową. Jednak cena skutecznie mnie odstraszała... bo po co mi puszka farby, skoro użyję jej tylko do pomalowania niewielkiego kawałka ?
Na szczęście internet to cudowna składnica wiedzy i pomysłów. Znalazłam przepis na farbę tablicową, właściwie za kilka zł.

 
Jedyne co musicie mieć to: 
- farba akrylowa
- soda oczyszczona
- odrobina wody


Aby uzyskać farbę należy odrobinkę wody wymieszać z jedną miarką sody (uzyskujemy taką papkę), dodajemy do tego trzy miarki farby akrylowej i wszystko dokładnie mieszamy. I gotowe!


Jak używać farby?

Na przygotowaną powierzchnię nakładamy dwie warstwy farby (ja do tego użyłam zwykłej gąbki, takiego zmywaczka), czekamy aż całość wyschnie i przecieramy papierem ściernym. I voilà! 

W następnym poście pokażę Wam do czego użyłam mojej mieszaniny :) 

Pozdrawiam, M.

10 komentarzy:

  1. Też chciałam sobie kupić tą farbę, ale ta cena mnie dobijała. Pewnie niedługo skorzystam z tej instrukcji. Przyda mi się do paru pomysłów. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiam się co mogłabym tym pomalować... no i przychodzą mi do głowy jedynie drzwi wejściowe. Od środka :) to chyba najlepsze miejsce do zostawiania karteczek, jeszcze jakby dało się do nich przyczepić magnes... a tak kreda w ruch i ziuuu - ciekawe czy uda mi się przeforsować ten pomysł? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem można najpierw pomalować powierzchnię farbą magnetyczną, a na to dać farbę tablicową. I wtedy będzie 2 w 1 :)
      Spróbuj, może się uda :)

      Usuń
    2. Pobawię się w to, choć najpewniej latem, kiedy to najlepszy czas na remonty i inne malowanie ścian ;) bo idea tablicowych drzwi coraz bardziej mi się podoba, a z magnesem to już w ogóle czad :P

      Usuń
  3. zrobiłam tą farbę ,pomalowałam nią kawał dre4wna i powiesilam na ścianie , super wyszło ;) teraz tylko kupić farbe w płynie i gotowe !
    ZAPRASZAM DO SIEBIE PRZYSZLE PANNY MLODE I TYCH CO LUBIA SLUBNE INSPIRACJE ;)\
    http://cherryweddings.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny DIY, ale nie dla mnie. Chociaż... może kiedyś się przyda

    polgia.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  5. w takim razie już czekam na następny post ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł <3 Akurat czegoś takiego potrzebowałam ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. oooo nie wiedziałam że można w taki łatwy sposób zrobić farbę tablicową:) Dzięki za kursik!

    OdpowiedzUsuń